Bidbook

Een bidbook is een projectvoorstel in het kwadraat. Het moet werken als een feest dat niemand wil missen. Dé uitnodiging die inspireert om mee te doen. Dat slaagt als het voor u ook een plezier is om te maken; als u er al uw enthousiasme in kwijt kunt en het karwei met een goed gevoel kunt uitbesteden aan professionals met verstand van zaken. Mensen die aan een half woord genoeg hebben en uw boodschap begrijpen. Voor de tekst bent u dan bij ons aan het juiste adres. Maar ook voor het concept en de vormgeving hebben we creatieve ideeën en partners met wie we aansprekende bidbooks realiseerden.

Een bidbook maakt u met slechts één doel: u wilt ‘uw’ evenement realiseren. Daarvoor moet u anderen overtuigen. Een (internationale)jury of commissie, maar ook de mensen die u nodig heeft om de droom waar te maken. Een bidbook biedt een goed evenwicht tussen bevlogenheid en onderbouwde (financiële) argumenten. Het moet vertrouwen wekken dat de organisatie bij u in goede handen is, maar ook laten zien dat u groots en vernieuwend durft te denken.

Goed scenario

De vorm van uw bidbook moet uw ideeën en visie onderstrepen. Online, op papier of op film, wij kunnen u vanuit onze ervaring helpen uw verhaal met overtuiging neer te zetten. En als u wilt, zorgen we ook voor de nodige pr en free publicity voor uw droom.

Bidbook LWD2018

Op 8 oktober 2012 werd de populaire samenvatting van het bidbook gepresenteerd waarmee Leeuwarden de titel Europese Culturele Hoofdstad 2018 in de wacht wilde slepen. De kansen voor de underdog werden hoog ingeschat. Inmiddels terecht. De Friese hoofdstad versloeg Utrecht en Maastricht in de finaleronde. Mede dankzij de populaire samenvatting van het bid dat huis-aan-huis in Friesland werd verspreid. Wij tekenden voor de redactie en maakten de samenvatting voor de gemeenteraad. Meer weten over de kandidatuur?